Co zrobić, żeby ferie nie minęły zbyt szybko, czyli żeby mieć więcej czasu na przyjemności?

Części z Was ferie zapewne już minęły lub mijają, ale są też osoby, które ferie rozpoczynają jutro bądź nawet za dwa tygodnie. Dzisiaj przygotowałam dla Was kilka sposobów na to, żeby czas przeznaczony na odpoczynek od szkoły nie uciekł nam między palcami.
 
1. Wysypiaj się, ale nie przedawkuj snu.
Po co spać do 11, potem leżeć w łóżku jeszcze dwie godziny i zaczynać dzień od obiadu? Nim się obejrzysz znowu będzie wieczór. Lepiej połóż się wcześniej i wstań wcześniej, a będziesz miał więcej czasu w ciągu dnia. Poza tym zbyt długie spanie kończy się rozdrażnieniem, rozproszeniem i pogorszonym samopoczuciem. Śpij 7,5-9 godzin dziennie. To wystarczająca ilość czasu - przetestowalam na sobie :)


2. Nie spędzaj godziny dziennie przed lustrem.
Daj odpocząć swojej twarzy i nie rób tego dnia makijażu. Zostaw włosy rozpuszczone zamiast upinać je w niewygodną fryzurę. Ten czas możesz spożytkować wiele ciekawiej! Na przykład? Podszkolić swoje umiejętności kulinarne i przygotować choćby czekoladowe muffinki dla całej rodziny :)


3. Zamknij na kilka dni w sejfie wszelkie telewizory, komputery i telefony.
Wszyscy wiemy, że to pożeracze czasu, ale nic z tym nie robimy. Niech to będzie twoje wyzwanie na ferie: zminimalizuj ilość czasu przeznaczanego na oglądanie telewizji i buszowanie w sieci. Odłącz się na jakiś czas od internetu, a zobaczysz jak nagle dużo czasu będziesz miała na wszelkie przyjemności. 


BONUS: Co koniecznie musisz zrobić w ferie?
- spędzić dużo czasu na świeżym powietrzu
- zapoznać się z ofertą miejscowego domu kultury
- pobawić się z rodzeństwem, zagrać w gry planszowe z całą rodziną
- urządzić piżama party dla przyjaciółek
- zmienić dekoracje w pokoju
- wybrać się na lodowisko
- nauczyć się grać na gitarze

Ferie jeszcze przed Wami? Jeśli tak życzę udanego wypoczynku!
Jeśli nie, pochwalcie się jak je spędziliście. :)

2 komentarze:

  1. JA może w ferie zacznę jakoś przygotowywać się do biegów- jestem biernym palaczem i odbiło się to na moim układzie oddechowym. Chociaż może nawet nie powinnam begać, bo palacze(czynni) nie mogą(zator) a co z biernymi to nie wiem ;)

    Mój blog
    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda,że nie przeczytałam tego posta jak zaczynałam ferie :( Bo już jutro wracam do szkoły,a ferie minęły za szybko i nie zrobiłam w nie za wiele.. :(

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń